why, oh why?

Varför dricker man egelntligen så himla mycket? jag har nog aldrig förstått den där grejen.
förut brydde jag mig inte så mycket, men nu dricker jag ingenting alls. har inte druckit på flera månader och jag känner inget sug för det heller.
för det första mår jag dåligt av det. både fysiskt och psykist. jag blev bara deprimerad och måde bra skit. ville ta livet av mig flera gånger också.

men om jag överhuvudtaget ska dricka, ska jag dricka det jag tycker är gott och dricka det måttligt.
man ska inte dricka för att bli full, man ska dricka för att man tycker att det är gott.

men jag är nog den enda i hela skolan, i hela etuna som inte dricker. och grejen är att jag är jättedålig på att övertyga. jag kan inte övertyga andra om vad som är bra eller dåligt.
jag kan nog inte kalla mig själv nykterist, eller jo. men jag kan ju dricka, jag menar, jag är ju nykter hela tiden.


orkar inte skriva mer nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0